Hardloop trainingen

Elke donderdagavond om 19:30 is er hardlooptraining. We maken hiervoor gebruik van het terrein van Bartimeus tussen Doorn en Driebergen: mooie rondjes, veel verlichting en zeer centraal op de Heuvelrug gelegen.

Onze hardlooptrainingen hebben elke keer een vaste indeling:

  • Er wordt van start gegaan met een rustige warming up.
  • Gevolgd door loopscholing. Loopscholing houdt in dat je oefeningen doet die je looptechniek verbeteren.
  • Hierna volgen enkele krachtsoefeningen (steeds een andere selectie van oefeningen).
  • Het grootste gedeelte van de training betreft de intervaltraining.De snelheden/afstanden van je intervallen worden aangepast aan jou niveau. Het intervallen zal je loopsnelheid echt goed doen!
  • De training eindigt met een gezamenlijke cooling down.

De snelheden/afstanden van je intervallen alsmede de zwaarte en aantal herhalingen van oefeningen worden aangepast aan jouw niveau en trainingsdoelen.

Loop techniek

Hardlopen draait om het kiezen van een reactieve pas met een gecontroleerde houding. Vergeet niet dat Triatlon ook vooral een sport van efficiency is: hoe bereik ik de volgende fase van de wedstrijd met zo min mogelijk energie? Juist – met techniek! Gun jezelf de rust en rustige trainingen om aan je techniek te werken. Het zorgt ervoor dat je lichaam beter geconditioneerd en uitgerust is om uit de intensieve trainingen het maximale (genot) te halen!

Sneller lopen

Door de combinatie van uitgebreide aandacht voor loopscholing, kracht en interval tijdens de trainingen, zul je merken dat je basis-tempo snel omhoog gaat. En dat zorgt ervoor dat je binnen korte tijd je PR’s zult zien sneuvelen. Helemaal niet zo erg toch?

Uithoudingsvermogen

Hoewel de techniek training ervoor zorgt dat je langer ‘goed en snel’ blijft lopen, train je juist je doorvermogen door langzame trainingen. Daarom lopen de meesten van ons nog minimaal één extra keer in de week, naast de gezamenlijke UHTT training.

Leuke oefeningen

Samen trainen onder leiding van een trainer zorgt ervoor dat je oefeningen gaat doen, waar je vrijwel nooit toe komt als je zelf alleen gaat hardlopen. Bovendien putten onze trainers uit een enorme bak ervaring en creativiteit, waardoor geen een training hetzelfde is. Iedere donderdagavond weer een leuke verrassing!

Triathleten zijn Zwem-fiets-lopers

Hardlopen in een triathlon is een vak apart. Spieren zijn moe en er is al veel energie verbrand en concentratie verloren gegaan. Daarom trainen we als triathleten extra op het uitvoeren van de juiste looppas bij vermoeidheid.

Dit doen we door in bepaalde perioden intervallen vooraf te laten gaan door oefeningen die ‘fietsvermoeidheid’ simuleren en ook door coordinatieve oefeningen juist aan het eind van de training uit te voeren.

Het doel: meer plezier en flow in het laatste stuk van jou favoriete triathlon!

Loop mee met een proef training

Wil jij een keer proeven van ons trainingsmenu en het enthousiasme van ons team?

Kom gezellig een keer mee met iemand die al is aangesloten of neem even contact op zodat we kunnen zorgen dat je op best mogelijke sportieve wijze wordt ontvangen!

“The proof of the pudding is in the eating”